Nowoczesna strona internetowa furtką do rozwoju biznesu

Innowacyjne, ciągle rozwijające się technologie informacyjno-komunikacyjne wpisały się na stałe w codzienne życie ludzi, ale również w działalność przedsiębiorstw. We współczesnym świecie nikt z nas nie wyobraża sobie życia bez dostępu do Internetu, a biznes bez niego właściwie nie ma szans rozwoju. Obecnie konieczne stało się posiadanie przez firmy własnych stron www, prowadzenie kampanii reklamowych w sieci oraz stały kontakt mailowy z klientami.
Aby przedsiębiorstwo miało szanse w ogóle dać o sobie znać w Internecie i być tam widoczne dla ewentualnych klientów, obowiązkowe jest wykonanie mnóstwa działań i zabiegów. Wszystkie te działania łączy jedna nazwa: marketing internetowy.
Marketing internetowy opiera się przede wszystkim na badaniu potrzeb klienta, który poprzez wpisanie w wyszukiwarce internetowej określonej frazy informuje o swoich preferencjach i oczekiwaniach. Dzięki wyszukiwarce trafia na strony internetowe firm, które są w stanie najpełniej zaspokoić jego potrzeby. Zanczna część sfinalizowanych transakcji handlowych rozpoczyna się właśnie od wyszukiwarek internetowych.
Kluczem do pozyskania jak największej liczby klientów w sieci jest posiadanie nowoczesnej i bogatej treściowo strony internetowej. Strony internetowe przedsiębiorstw zdecydowanych na sprzedaż towarów i usług przez Internet powinny być udoskonalone pod kontem SEO oraz zbudowane na najnowszym oprogramowaniu, a także odznaczać się przejrzystością oraz dobrym i szybkim hostingiem.
Posiadanie profesjonalnej strony www to niestety nie wszystko. Samo jej istnienie jest bezużyteczne, jeśli potencjalni klienci nie będą w stanie na nią trafić. Aby mogła być ona widoczna w sieci konieczne jest podjęcie wielu działań służących jej wypozycjonowaniu, czyli ukazaniu się w grupie pierwszych wyszukiwarki. Do działań tych należą: linki sponsorowane, reklama kontekstowa, pozycjonowanie w wynikach wyszukiwarki i mapkach Google. W zależności od aktualnej pozycji strony w sieci i efektów jakie przedsiębiorstwo chce osiągnąć, należy wybrać odpowiednie narzędzie pozycjonowania.

Wyjątkową właściwością Internetu, bardzo cenną z punktu widzenia marketingu, jest łatwość gromadzenia informacji oraz szybka komunikacja, co pozwala otworzyć się firmie na nowych klientów, do których jej oferta wcześniej nie mogła dotrzeć. W odróżnieniu od prasy, radia czy telewizji, Internet daje możliwość bezpośredniego kontaktu z klientem, co pozwala nie tylko na zapoznanie się z kompletną ofertą firmy, ale także na złożenie zamówienia i dokonanie płatności elektronicznej. Bardzo ważną rzeczą jest także dbałość o wiarygodność przedsiębiorstwa w cyberprzestrzeni, co oznacza szybką reakcję na zapytania klientów, bieżącą aktualizację strony oraz przedstawianie oferty zgodnej z rzeczywistością. W budowaniu zaufania do marki wśród użytkowników Internetu bardzo przydatne okazały się popularne od kilku lat portale społecznościowe. Odznaczają się one głównie dużym zasięgiem i oferują dostęp do informacji na temat użytkowników jak np. wiek, zainteresowania itp. Na tego typu portalach firma ma możliwość utworzenia własnego profilu, gdzie może umieszczać informacje na temat swojej działalności, linki do oferowanych produktów lub usług, spotów reklamowych i tym podobne. Każdy użytkownik może przyłączyć sie do profilu przedsiębiorstwa i śledzić jego ofertę oraz działalność. Ciekawe jest to, że utworzenie profilu na portalu społecznościowym jest bezpłatne, co oznacza, że firma nie ponosi kosztów za przyciąganie w ten sposób ewentualnych klientów.


W dobrze funkcjonujących i rozwijających się przedsiębiorstwach często niezbędne staje się wprowadzenie kilku programów informatycznych, których główną funkcją jest wsparcie pracowników firmy i usystematyzowanie pracy. Mogą to być systemy do prowadzenia rachunkowości, do obsługi magazynu itp. Wszystkie te oprogramowania przeważnie są odmienne i posiadają przeróżne możliwości. Aby wszystkie one mogły ze sobą współdziałać i korzystać np. z tej samej bazy danych bądź wymieniać się danymi konieczna jest integracja systemów informatycznych. Należy zaznaczyć, że nie wszystkie systemy mają możliwość zintegrowania ich z innymi systemami, ale przeważająca większość tak. Wszystko zależy od programów, na których pracuje przedsiębiorstwo. Integrację systemów można podzielić na jednostronną i dwustronną. Mając do czynienia z bardzo skomplikowanymi programami informatycznymi stosuje się integrację jednostronną. Dane przepływają wtedy z jednego programu, który wysyła dane, do drugiego, który je odbiera. Czynność powrotna jest niemożliwa, jednak taki rodzaj integracji dla wielu firm jest wystarczający. Integracja dwustronna to kompleksowe połączenie systemów informatycznych. Dane mogą wtedy przepływać we wszystkich kierunkach, a funkcjonalność połączonych systemów znacznie wzrasta. Przedsiębiorstwo przed dokonaniem wyboru co do rodzaju połączenia musi uwzględnić kilka czynników. Podstawowym jest koszt wykonania połączenia, drugim – przydatność zastosowanego rozwiązania, ostatnim – możliwości posiadanego oprogramowania. Bez względu na wybór rodzaju integracji, daje ona mnóstwo korzyści, które są zauważalne w bardzo krótkim czasie.
W ciągu ostatnich lat świadomość konieczności posiadania wartościowej reprezentacji w sieci wśród przedsiębiorców znacząco wzrosła. Wzrasta także poziom ich informatyzacji i wykorzystania innowacyjnych rozwiązań systemowych i informatycznych. To wielka zmiana dla przedsiębiorstw, ale także niepomiernych możliwości, które mogą zwiększyć rozwój firm i wygenerować ogromne zyski.