W jaki sposób dbać o nasze zdrowie?

Zdrowie mamy tylko jedno na całe nasze życie i właśnie dlatego powinniśmy wiedzieć, w jaki sposób o nie zadbać. Sposobów na to jest wiele, jednakże są pewne stałe elementy, które realnie poprawiają nie tylko nasze zdrowie, ale też i samopoczucie. Sprawdźmy, co należy robić, aby nie tylko czuć się dobrze, ale też aby poprawić stan naszego zdrowia i zadbać o prawidłowe funkcjonowanie organizmu. 

Przede wszystkim – odpowiednia i zbilansowana dieta

Dbanie o nasze zdrowie powinniśmy zacząć od wdrożenia odpowiedniej i dobrze zbilansowanej diety. Jej podstawą powinny być owoce jak i warzywa, ale też i pełnoziarniste pieczywo oraz dobrej jakości mięso czy nabiał. Oczywiście nie w każdej diecie będą występować wszystkie, wymienione powyżej składniki – są bowiem i takie rodzaje diet, które opierają się wyłącznie na owocach i warzywach lub samym nabiale. Niezależnie jednak od tego, na jaki rodzaj diety się zdecydujemy, koniecznie powinniśmy skonsultować ją z dietetykiem. Na podstawie skrupulatnego wywiadu, będzie on w stanie dobrać taką dietę, która będzie nam służyć i nie spowoduje żadnych problemów zdrowotnych.

Zadbaj o odpowiednią dawkę ruchu

Oprócz dobrze dopasowanej i zbilansowanej diety, bardzo ważne jest to, aby zadbać o ruch – najlepiej na świeżym powietrzu. Formy aktywności mogą być najróżniejsze – od spacerów poprzez jazdę na rowerze czy inne formy sportu. Ważne jest jednak to, aby minimum 3 razy w tygodniu spędzić czas aktywnie – dotyczy to w szczególności tych osób, które mają siedzący tryb pracy. Aktywność na świeżym powietrzu dotlenia organizm, sprawia, że wydzielają się endorfiny oraz w znaczący sposób poprawia pracę układu krążenia. 

Sen jest bardzo ważny

Ostatnią, choć wcale nie najmniej istotną kwestią jeśli chodzi o zadbanie o nasze zdrowie jest sen. Według najnowszych danych, dorosła osoba powinna spać minimum 7,5 do 8 godzin. Taka ilość snu gwarantuje odpowiednią regenerację organizmu oraz sprawia, że mamy siłę i chęć do pracy i działania. Osoby, które śpią mniej, niż wskazane powyżej ilości godzin na dobę, mogą mieć tendencję do podjadania między posiłkami, zaburzeń koncentracji czy ospałości.